כתבות
כותבים עלינו בעיתונות
רותם טפירו: "העירייה חייבת לאשר את הפרויקט, זה רווח נקי לכל הצדדים"
את הדיירים מלווה רותם טפירו, המתמחה בליווי דיירים בפרויקטים של התחדשות עירונית. “נכנסתי לפני כמה שנים לבנייה במקום”, מספרת טפירו, “האופציה היחידה היא קרקע חלופית או בניינים של 40 קומות, כדי שגם הדיירים יקבלו דירות חדשות ויפות וגם היזמים והקבלנים ירוויחו. כיום יש במקום בניינים של 9 קומות וזה נראה נורא.
במהלך השנים ניסינו לעשות כמה סוגים של הדמיות: 4 בניינים של 40 קומות, או 5 בניינים עם פחות קומות. כל האופציות האלה נפסלו, כי העירייה לא אישרה אותן. ראש העיר לשעבר, יונה יהב, כבר לקראת סוף הכהונה שלו נתן לנו אור ירוק, ערכנו סיור במקום, אבל אז הוא הפסיד את הבחירות לראש העיר הנוכחית, ד”ר עינת קליש רותם.
רותם טפירו | מנכ"לית חברת בית הדייר - החברה לניהול דיירים
רותם טפירו (43) מנכ”לית חברת בית הדייר, החברה לניהול דיירים בע”מ, החברה מתמחה בניהול מתחמי התחדשות עירונית, בדגש על מתחמים גדולים. טפירו מתמחה בניהול מתחמי התחדשות עירונית והוצאת מכרזים לבעלי דירות במתחמי התחדשות עירונית החברה מנהלת כיום כ-35 פרויקטים הפרוסים ברחבי הארץ, חד המתחמים הגדולים שיש לחברה הוא מתחם המונה 664 דיירים לפינוי והאוכלוסיה המתגוררת בו דוברת השפה העברית הרוסית והאמהרית. בשבילי לקדם מתחם שיש בו 600 דיירים או 12 דיירים זה אותו הדבר הגודל הוא לא פקטור לדברי טפירו, מה שקובע זה ניהול המתחם, מינוי חברי נציגות, סדר וארגון זה הדבר הכי הכי חשוב בכל פרויקט מסוג התחדשות עירונית
רק מי שמבין דיירים יכול להיכנס לעולם ההתחדשות עירונית אומרת טפירו. לנהל דיירים, להבין מהם הצרכים של כל דייר, מה חשוב לכל דייר ודייר זה הדבר הכי חשוב שיש להבין בכל פרויקט.
את תחילת דרכה בעולם הנדל”ן עשתה טפירו בשנת 2003.
בשנת 2010 הוסמכה (בין היתר) כעורכת דין ולתחום ההתחדשות עירונית נכנסה לפני כעשור.על רגעי השיא המקצועיים במהלך שנות פעילותה בתחום, אומרת טפירו:
“בכל פרויקט עומדים בפניי אתגרים רבים חלקם ניכר בגישור בין בעלי הזכויות, חלקם ב- איתור בעלי דירות בשטח (לרב מדובר בבעלי נכסים אשר רכשו את הדירה למטרת השקעה ואיתורם הרבה יותר קשה מאיתור בעלי זכויות של דיירים אשר מתגוררים במתחם, לרב זה ניכר בחוסר שיתוף פעולה מצד השוכרים שחוששים למסור לנו מיידע (ובצדק, חוששים שיפנו אותם מבתייהם) ,אתגר נוסף הוא הנגשת המיידע גם לבעלי דירות אשר לא דוברים את השפה העברית כמעט כל כל פרויקט אני נעזרת במתרגמים בשפות השונות ובדרך הזו אני יודעת ששיקפתי לדייר שמבין לצורך הדוגמא את השפה האמהרית את הזכויות והתמורות המגיעות לו בפרויקט ועל ידי כך מסירה חשש ומוודאה שכל הדיירים באותו מתחם מבינים מה מגיע להם ובעיקר מהם הזכויות שלהם והכל לפני שהם חותמים על מסמכים/הסכמים משפטיים. לכל דייר מגיע הסבר בשפה שלו. היעד הנדרש מבחינתי הוא הגעה אל כלל הדיירים, מתן הסברים, הגעה לחתימות על חוזים, ויציאה לדרך, קרי קידום התב”ע של אותו פרויקט”.
לשאלה כיצד מקדמים תהליכים בתקופה מאתגרת זו, משיבה טפירו:
“התקופה כיום מאתגרת ביותר.ויחד עם זאת אנו מוצאים הרבה דרכים יצירתיות לתקשר מול דיירים, לדוגמא דיירים בעלי נכות/מוגבלת מסוימת שאינם יכולים להגיע פיזית לחתום, אנו דואגים לשלוח את עורכי הדין אליהם הביתה עריכת כנסים בזום, ועוד… הכי חשוב – קשר תמידי מול הדיירים, מבינים מה חסר להם או מה הם צריכים בתקופה מאתגרת זו, כמו לדוגמא טיפול במקלטים” או סתם לשאול לשלומם.
מי שמבין דיירים יכול לצלוח כל פרויקט של התחדשות עירונית הכל מתחיל ומסתיים בבעלי הדירות. בעלי הדירות מובילים יחד איתנו כל תהליך של התחדשות עירונית
רותם טפירו | מנכ"לית חברת בית הדייר - החברה לניהול דיירים
לשאלה כיצד מקדמים תהליכים בתקופה מאתגרת זו, משיבה טפירו:
“התקופה כיום מאתגרת ביותר.ויחד עם זאת אנו מוצאים הרבה דרכים יצירתיות לתקשר מול דיירים, לדוגמא דיירים בעלי נכות/מוגבלת מסוימת שאינם יכולים להגיע פיזית לחתום, אנו דואגים לשלוח את עורכי הדין אליהם הביתה עריכת כנסים בזום, ועוד…
בית הדייר או במילים אחרות - כשניהול פוגש דיירים
אם חשבתם שמשבר הקורונה עצר את ענף ההתחדשות עירונית טעיתם! משבר הקורונה אמנם עדיין כאן אך ענף ההתחדשות עירונית רק הולך מתעצם ומתחזק בעיקר בתקופה מאתגרת זו …